Kangoeroes, Sydney en zon!

Hier eindelijk weer een berichtje uit Australie! We zijn gisteravond in Sydney aangekomen, en deze stad is in een woord fantastisch! In Goulburn hebben we eindelijk de eerste kangoeroes gezien. Ze lopen voornamelijk bij de plaatselijke begraafplaats en je kunt ze het beste 's avonds spotten. We zijn daar al twee avonden heen geweest en hebben er al meer dan 20 gezien! Het blijft alleen wel een beetje morbide om tussen de graven te lopen op zoek naar kangoeroes....

Nog even kort samenvatten wat we afgelopen dagen gedaan hebben. Zaterdag gingen we vanaf Goulburn naar Canberra toe om daar met 10.000 andere jongeren een viering te hebben in het stadion van de paarden racebaan. Het was een erg mooie viering, het weer was ook beter en het was geweldig om zoveel jongeren uit andere landen te ontmoeten.

Zondag was een vrije dag en konden de mensen die in gastgezinnen verbleven de dag met het gastgezin doorbrengen. Wij zijn 's ochtends eerst naar de kerk geweest, waar om 10.00 de mis begon voor alle Nederlanders in de kathedraal van Goulburn. Daarna hebben we op de schapenboerderij met de hele familie lam gegeten, erg lekker! Daarna kwamen 170 Duitsers naar de boerderij om te kijken naar de schapen. Toen zij eindelijk weg waren zijn we nog met de auto naar Canberra gereden en hebben we daar door de stad gereden. Een mooie, ruime stad met een prachtig uitzicht vanaf Mount Ainslie (waar we ook kangoeroes gezien hebben!). Die lopen gewoon door de stad daar, echt heel bizar, maar wel mooi.

Maandag zijn we dan eindelijk naar Sydney vertrokken. Na een busreis van ongeveer 3 uur en lang wachten was het prachtig om over de Harbour bridge te rijden. Het uitzicht wat je daar hebt is echt fantastisch en maakte een hoop goed van het koude weer van daarvoor. Iedereen leek Goulburn alweer vergeten te zijn.

De slaapaccomodatie viel wel wat tegen, we slapen in Noord Sydney op een katholieke basisschool (Sint Thomas, in de wijk Willoughby). Niet erg ruim en er zijn maar 3 douches voor 170 mensen! Maar daar wordt aan gewerkt werd ons beloofd door de organisatie.

Vandaag om 9 uur zijn we met de bus naar het centrum gegaan en vanaf daar naar het operahouse gelopen, het is fantastisch weer en het is echt een prachtige stad. Zometeen gaan we naar Ballarong voor de officiele openingsmis met kardinaal Pell. Kortom, het is hier echt geweldig, prachtig weer en een schitterende stad!

Ik hoop zo snel mogelijk weer een update te plaatsen, maar we hebben een erg druk programma, en er zijn duizenden jongeren die hier willen internetten, dus het kan zijn dat het even duurt...

Maar groeten van iedereen van Provider!!

Ruud

Chantal

Hey allemaal,

Gewoon kangoeroes in het echt zien!!! Helemaal super!

Fijn dat jullie beter weer hebben. Alleen maar 3 douches... Dat wordt 's ochtends vechten :p

Heel veel plezier nog!!!

En groetjes aan iedereen!!!

Kus Tal

annelies wesseling

Hallo Provider`s,

Het lijkt mij ook erg leuk om zoveel kangeroe`s te zien in het echt, geweldig.
Fijn dat het wat beter weer wordt voor jullie, hier laat de zon het een beetje afweten. Voor de Nijmeegse 4daagse warm genoeg, zijn vandaag gestart.
Veel plezier en groetjes aan allen.
Ik wacht op vervolg berichtjes, als er tijd voor is , doei.
Annelies.

irene en familie

echt supertof dat jullie kangoeroes kunnen zien!!
ik kijk elke ochtend, middag en avond of er al weer een nieuw bericht is, en ook of vera een mailtje heeft gestuurd. ik hoop dat jullie wat meer tijd krijgen of berichten te posten.
't wordt vechten 's ochtends, 3 douches voor 170 personen!!of je staat heel vroeg op en gaat daarna nog even naar bed.
ik ben blij te horen dat het daar helemaal fantastisch is, zorg ervoor dat het een onvergetelijke reis wordt;)
groetjes aan iedereen en geef vera een kus van me;)
irene en familie

Aad en familie

Ruud, waar ik zo nieuwsgierig naar ben, is of jullie nu weer met de complete groep van 10 man optrekken, of dat jullie nog steeds in meerder- en minderjarigen gescheiden zijn. Wil je daar eens op reageren?
Verder voor jullie allemaal: geniet van de reis (zeker nu de temparaturen wat beter zijn....). Het is een ervaring waar je je leven lang aan terugdenkt! We leven enorm met jullie mee en kijken elke dag uit naar nieuwe verhalen. Kus voor Vera (je blijft bezig.....)
Aad en familie.

monique en jos

lieve mensen aan de andere kant van de wereld;
wij volgen de verhalen op de voet en bekijken de TV programma's. zo krijgen we een beetje beeld hoe het bij jullie gaat.
geniet met volle teugen en sla al jullie belevenissen goed op. we horen ze bij terugkomst graag
heel veel groeten aan iedereen in bijzonder aan maarten

Sanne Wesseling

Fijn om te horen dat jullie het leuk hebben.
Drie douches is inderdaad wel heel erg weinig voor 170 mensen!!
Gister was het eerste wereldjongerendagen/journaal op tv.
We hebben jullie nog niet voorbij zien komen, maar wie weet komt dat nog.

Geniet ervan en doe iedereen de groeten

Sanne

thea en teun

WIJ kijken iedere dag naar de t.v. jullie nog niet gezien de stad sydney ziet er mooi uit en gelukkig mooi weer.groetjes aan allen

Rik

Ruud, je moeder wees me op de site. (heb zeker onder een steen gelegen). Heb alle verhalen en belevenissen doorgelezen en zo te lezen maken jullie het goed.
Gaaf hoor om al die kangaroes is in het echt te zien. Wel jaloers! Ga zo door met schrijven, buiten dat het leuk is om te lezen ook nog een mooie herinnering.
We blijven je volgen, en zal dat samen met Mich ook vanuit Mex. proberen te doen.
Veel plezier nog en maak er iets onvergetelijks van.
Groeten Rik

Baan van Croesdijk

Hoi daar aan de andere kant van de evenaar,

We volgende deze site elke dag of er nog nieuwe weetjes vanuit down under komen.
Erg leuk is de dagelijkse TV uitzending van de RKK, waarbij wij hier in Nederland de sfeer kunnen proeven die jullie daar werkelijk ervaren.

Doe iedereen de groeten van Provider en geniet met volle teugen van deze schitterdende ervaring.
Bijzondere groeten aan Anouk, dat zal je snappen.

Groeten, Baan van Croesdijk.

Ilona en Ben

Heeeey provider gang ;)
leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben, hier in Lourdes is het al een aantal dagen 30° en zijn we flink verbrand! veel plezier nog en we lezen het wel!!

Liefs vanuit een zonnig lourdes

Jeannette Heezen

Wat goed om te lezen dat de wereld op deze manier heel dicht bij elkaar komt. Het programma moet fantastisch zijn en jullie kunnen hier nog geruime tijd met veel genoegdoening op terugkijken. Dat is een feit.

Veel plezier daar nog en groeten aan allemaal!