Ballarat & Melbourne

Eindelijk weer een berichtje uit Australie! Het was heel moeilijk om op internet te komen, maar in Melbourne eindelijk een internetcafe gevonden. Daar zijn we dus nu vandaag voor een dagje. Het is eigenlijk veel te kort om de hele stad te zien, maar goed. Woensdag na een lange busreis van 15 uur aangekomen in Ballarat, een mijnwerkersstadje van 90.000 inwoners. De 16 en 17 jarigen slapen weer in sportzalen en ikzelf zit weer in een gastgezin. Het zijn erg aardige mensen maar ze hebben helaas geen internet dus dat viel een beetje tegen.

Donderdag zijn we met alle Nederlanders naar Soevereign Hill geweest, een replica van een mijnwerkerstad uit de 19e eeuw, het leek een beetje op het zuiderzeemuseum in Enkhuizen en was erg leuk, je had nu echt het gevoel op vakantie te zijn.

Vandaag dus een dagje in Melbourne, een stad bijna net zo groot als Sydney, maar toch anders. Er hangt een andere sfeer en is minder mooi als Sydney. Maar toch een leuke en boeiende stad. Morgen staat de great ocean road op het programma en zondag een vrije dag met het gastgezin.

Ik moet helaas alweer afronden omdat de bus naar Ballarat zo vertrekt. Ik hoop binnenkort weer een berichtje te plaatsen. Alles gaat verder goed hier, al begint de vermoeidheid wel om zich heen te slaan....

Groeten uit Melbourne!

Ruud

Chantal

Dit klinkt inderdaad als een echt vakantie!!! Nog maar een paar dagen en dan is het avontuur al weer afgelopen!!! Wanneer moet ik in m'n agenda zetten dat een foto-kijk-avondje is???

Kus Tal

Baan van Croesdijk

Hallo Ruud en anderen,

Leuk om te lezen hoe jullie Melbourne ervaren t.o.v. Sidney. Heb even op Google-earth gekeken waar jullie nu precies zitten, maar dat is i.d.d. een eind van Sidney vandaan.

Ballerat heeft een eigen website en het ziet er uit als een knus arbeidersstadje.

Zet jullie nog even door wat betreft de vermoeidheid en blijf genieten van dit continent, voor de dagen die nog komen.

Wij verheugen ons zelf al op dinsdagmorgen, om Fokke en Anouk op Schiphol te verwelkomen van hun mooie ervaringrijke reis.

Doe de groeten aan de anderen van Provider!

Baan.