Pelgrimstocht en avondwake

Zo hier weer een berichtje vanuit Sydney... Afgelopen zaterdag begon de grote pelgrimstocht naar de locatie van de slotviering. Je kon twee varianten lopen, de lange en de korte weg. De lange tocht ging over de Harbourbridge naar Randwick racecourse (locatie van de slotviering) de korte tocht was vanaf het centraal station. De meesten van ons hebben de lange tocht gelopen en dat was echt geweldig. Veel muziek onderweg, gezellige mensen en prachtig weer maakte het echt een geweldige ervaring. De snelweg was zelfs helemaal afgezet (te vergelijken met het volledig afsluiten van de Van Brienoord Brug). Rond een uur of vier kwamen we dan op Randwich racecourse aan en moesten we een plekje zoeken tussen de tienduizenden mensen die er al waren. Alle Nederlanders zaten bij elkaar dus dat was erg gezellig.

Ook zaten we vrij dicht bij het podium dus konden we de paus goed zien. Rond een uur of acht begon de avond wake waarin de paus voorging en er veel muziek was. Daarna waren er nog wat bandjes en om 11 uur gingen de meesten slapen. Het was wel behoorlijk koud maar naar het scheen in Keulen erger geweest te zijn. Na opzich een goede nacht slaap (om half zeven werden we wakker van een groepje trommelende Italianen) begon om 10 uur de afsluitende eucharistieviering. Het was een erg mooie viering en was gewoon zo mooi om te zien hoeveel mensen er waren...

Na de viering konden we gelukkig vrij snel het terrein verlaten en waren we halverwege de middag terug op de slaaplocatie. Daar even lekker douchen en bijkomen en dan alweer inpakken omdat we vandaag (maandag) op een andere locatie slapen, een sportzaal op het olympisch terrein van Sydney.

Verder heb ik vandaag met Anouk en Fokke het Sydney Wildlife en Aquarium bezocht en zometeen gaan we weer verder de stad in. Woensdag vertrekken we dan naar Ballarat toe.

De wereldjongerendagen zitten erop, het was erg mooi en inspirerend en we kijken al uit naar 2011, Madrid. Maar nu gaan we echt vakantie houden in de geweldige land!

Tot snel!

Anouk, Fokke en Ruud

Chantal

Hey allemaal,

Tof dat het allemaal zo goed is gegaan!!!

Een hele fijne vakantie nog!!! En Veer vandaag gaan we op kamp ;) De kindjes vroegen de laatste opkomst al waar je was :p Toen we vertelden dat je héél ver weg was, vertelden sommigen dat ze wel helemaal naar België zijn geweest ;) Heerlijk dat besef van die kindjes!!!

Heel veel plezier nog allemaal!!!

Kus Tal

annelies

Hallo Ruud, Fokke en Anouk,
Ik heb meegekeken naar de uitzendingen op tv, jammer dat jullie niet in beeld zijn geweest. Het kijkt toch anders wanneer je weet dat er bekende aanwezig zijn. Ik vond de avondwake en de viering met de paus indrukwekkend. Ik hoop dat jullie nog een paar fijne dagen hebben om mee af te sluiten.
groetjes aan jullie allen uit Waddinxveen.

Henny van Croesdijk

Hallo Ruud, Fokke, Anouk, en de andere providers

Altijd blij met een bericht van jullie! Wij hebben alle uitzendingen van de KRO gekeken. De KRO brengt volgens ons liever andere/oude mensen in beeld dan jullie. Of iemand moet nieuwsgierig zijn naar de Hollandse winkel en een bejaardenhuis in Austraslië! Misschien kunnen jullie een foto op de site zetten, of is dat lastig? Geniet van de komende vrije dagen.
Hartelijke groeten van Henny

thea fennema

heerlijk om weer wat te horen en dat jullie het naar je zin hebben. Geniet nog lekker van jullie laatste week.Wij hebben alles op de t.v. gezien zodat wij er over mee kunnen praten en een beetje kunnen indenken wat jullie hebben meegemaakt.

groetjes uit Waddinxveen